VÅR

Nu är det tamejtusan vår. På riktigt! Blommorna börjar titta fram här och där, åkrarna börjar faktiskt bli lite gröna, och hästarna har betydligt mer energi och våryra än för några veckor sedan. Det är otroligt skönt att kunna ha Sanzor utan täcke. (: LOVE SPRING!!!

Trots varningar om snö och kyla till helgen ska jag faktiskt byta ut dubbdäcken på måndag nästa vecka. Hoppas att det inte blir så kallt som de förutspår..

Det blev till och med ett dressyrpass på utebanan i t-shirt igår kväll (: wonderful!

Btw, om en månad har jag och syrran haft vår älskade kebab i 6 år. den ni (:  <3

NU- stallet.

/Maddie

Nya tävlingsbrallor

Idag köpte jag nya vita ridbyxor ute på Chipshop i tornby. Riktigt nöjd :) Det är ju superbra att ha två olika att varva mellan, eftersom de så lätt blir smutsiga. 499 kronor gav jag för dem. ska självklart ha dem på nästa tävling!





inte det typiska tävlingsbrallorna, men ack så snygga =)

/Maddie

helgens tävling

igår var det dressyr ute i Gottlösa, med Väderstad HSK som arrangör. Mycket välorganiserat  med bra domare och trevliga människor må jag säga! Sanzor kändes toppen och trots typ 4 missar red vi ihop 60.00% i LB:1an. LA'n däremot... vad hände där? när jag kom tillbaka till transporten med Sanzor sa min syrra att jag borde överklaga att jag fick 0 poäng på tre moment??? Men det var ju inga nollor, det var ju åttor!! YAY tre åttor på LA:1 och 64% wohooo. låg på tredje plats rätt länge, men petades ner till plats 11 i slutet. Sjukt nöjd tjej :) plats 11 av 35 i en LA är inte så pjåkigt =)

Vet inte om det är jag som får för mig att Sanzor ser annorlunda ut i år.. Bilden till vänster är från tävlingarna igår, och den högra är från vikbolandet i april 2011. Finaste hästen har jag iaf =) <3




bra film



Gillar börja skarpt!

/Maddie

Film LC:2 2012-03-18 Heda RK

Enda missen var diarré-avbrottet i första galoppen.. ONÖDIGT!!! =( Men procenten 64,64 är jjag supernöjd med =)


Årets första dressyrtävling

Då var årets debut avklarad. Starterna gick i Heda igår och jag och Sanzor red klasserna LC:2 och LB:1. Han kändes så himla fin redan på framridningen. Han lyssnade verkligen på varenda liten hjälp jag gjorde och varje tygeltag. gick ut från ridhuset med 64,64% och jag var så himla nöjd! vi slutade på en delad femteplats av 25 starter. i LB'n gick det inte lika bra, men fasiken vad jag var nöjd ändå. framridningen var okoncentrerad och stressad, men han kändes ändå ganska lyhörd under programridningen. Den enda egentliga missen var ett tidigt avbrott i andra mellangaloppen. Vi fick 62,75% och hamnade på en 13e plats (av 38 starter).

Nu känner jag att det bara kan bli bättre. Säsongen har precis börjat och känslan är helt klart godkänd. Nästa helg satsar vi på ännu finare rundor i väderstad. Då blir det LB:1 och LA:1.

BILDBOMBBB


Framridning LC:2




finaste Sanzor efter första klassen


yaay första gröna rosetten i samlingen =)


min duktiga prins





/Maddie

RSS 

2.0

design by noalik.blogg.se