Stand up, stand up for the champions

 
Tredje ärevarvet nånsin, andra blågula och vi fick rida ärevarv till "Stand up for the champions" by Right Said Fred som är så himla Stockholm horse show-känsla för mig. Vi var 5 hästar inne i ridhuset som fick galoppera runt, och Sanzor  var lite sur över att han behövde galoppera runt och visa upp sig - Han var ju färdigdressyrad enligt honom.
 
Startade LB:2 för andra gången i våra liv. Hade inte ridit igenom programmet på flera veckor då ALLT fokus låg på att vi skulle debutera LA:4 och jag inte ville göra bort mig totalt. Lyckades komma ihåg båda programmen och framridningen kändes faktiskt väldigt bra =) Många andra såg jättefina ut, men som startnummer 7 hamnade jag högst upp och låg kvar där efter 17 ritter. Hur hände det liksom?? LA'n gick däremot inte lika bra, Han var jättetrött men vad gör det liksom??? Vi får träna konditionsträning hädanefter =)
 
Idag var det seriedressyr och KM i älskade Bjärka Säby. Sanzor kändes trött från igår,men vi gjorde vårt bästa. Det resulterade i vinst i både serien och KM (men med 1 poäng i KM'et). Snacka om glad hästägare =) LA:1an kändes mycket bättre än LB:1an, vilket jag också blev väldigt glad över. :) Det brukar nämligen vara tvärt om.
 
Nu är jag jääättetrött. Xfactor och sen min bästa vän sängen.
 
bildbomb!!!
 
!
 
 
 

kan framkalla tårar...

 
 
http://www.iol.co.za/news/south-africa/kwazulu-natal/domino-effect-saves-woman-from-violent-attacker-1.1237278#.UFMMz65c348
 
hittade historien på svenska på facebook nyss och klickade mig sedan vidare till den här artikeln. Djur är verkligen oslagbara. Nu vill jag bara åka upp till min plutt och pussa på hans smutsiga mule <3
 
/Madz

RSS 

2.0

design by noalik.blogg.se