Årets sista tävling

Dagen började klockan kvart i 6 hemma i lägenheten och slutar här. Nu ska jag slappa järnet hela kvällen! Adele är på, likaså mjukisbyxorna.

Idag tävlade jag och Sanzor på Vreta. Stjärnorps ridklubb hade ju som nämnt anordnat tävlingen. Det var INGA skyltar till tävlingen, så det var tur att jag hade Sara med mig. Annars hade jag aldrig hittat. Framridningen däremot var Super!!! Var i stort sett ensam inne på framridningen båda gångerna. Min jävla sadel störde min koncentration något enormt första klassen då den knarrade så sjukligt högt att höll på att bli fly förbannad på den.
LC:1an gick verkligen kasst. Hästen var lång, och jag satt i princip och spände hela min kropp inklusive armarna. not the perfect combination... Spänd häst och spänd ryttare gav 64,4% med kommentaren "Mjukt och prydligt ridet. Önskar mer genomgående lite mer energi. Forma och få hästen mer eftergiven i innersidan."
i LB:1an gick det så himla mycket bättre! Vi satte inte alla ökningar som vi skulle, men de var ändå snäppet bättre än de har varit på tidigare tävlingar. Snåljåpedomaren gav i princip alla ekipage i början låga poäng.. Jag fick 62,4% och kommentaren "häst med trevlig energi (!! haha har sanzor någonsin energi) och takt, men behöver bli stadigare mellan hjälperna. Blev idag lite markbunden i galoppen. Lycka till."

Den senaste domaren dömde tsm med två andra domare finalen i div 3 i våras, och då gav hon mig 54% på en LC:2a när de andra domarna gav mig 63% och 65%.. Men jag tycker att det gick sjukt bra i LB'n idag :) Stolt matte!

När vi kom tillbaka till stallet stod en ny box iordningfixad till Sanzor. Tack snälla Jens, eller vem det nu än var, som tömde den gamla boxen och la in nytt spån i den nya.
 


/Maddie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0