Eagle & Quino

Innan jag köpte Grodan hade jag och min syrra två helt unika hästar. Min syrra hade en gammal travare på foder som visade sig vara en riktig vinnare i allt.
Inte nog med att han var stor pamp inom travvärlden han kvalade distans sm (innan vi fick honom) och hos oss lyckades han både klara av godkänd dressyr arbete hoppa 1,10 och hoppa terräng hinder. Han var verkligen världens snällaste häst som ALLA kunde köra och rida.
Eagle fick dessutom världens bästa kompis i min förra häst Quino.
Quino var ett belgiskt varmblod som var väldigt speciel. Han hade varit hingst ganska länge så han hade hingst beteende men mot mig var han världens goaste :)
Quino var också en sådär alldeles underbar allround häst. Han hade väldigt taktmässiga och mjuka gångarter men var väldigt svår riden i dressyren. I hoppningen däremot kunde vem som helst hoppa upp! Var verkligen världens bästa läromästare i hoppning då han sög sig mot hindrena.
Hoppade 140 enstaka hinder på honom men tävla tyvärr aldrig. Båda hästarna är tyvärr döda nu och självklart saknar jag dem 100 gånger om! Så här kommer lite gamla sommarbilder på dem :)
( nu kommer ni se varför ja hatar rosa i hästvärlden!)


Syrran och Eagle

Jag och Quino

Quino <3

Eagle kan också gå fiint :)

Så länge sen känns det som....

Lilla Eagle ser ut som en ponny här :P

Oj checka in magen ;)

Det verkar dock som om alla hästar ja ägt älskar att rulla sig...

Bästa vänner!
Kommer aldrig glömma de här två charmörerna :) Finns hundra roliga minnen och tuffa situationer vi varit med om men ska nog inte skriva det här på bloggen. Det lär bli en hel novell då ;)

P.S Ser ni? Rosa är fienden om man har en fux häst!!! som dessutom var en ganska "manlighäst" d.s
// Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0