Km + Seriedressyr i Bjärka Säby

Idag var det dags för klubbens sista tävling för i år. Seriedressyr och KM. Jag skulle rida tills jag stupade. Trots att jag klarade mig väldigt levande gick LB:1an jättebra! Slutade på 65,17%. Fick ett avbrott i galoppen. Det kom rätt hastigt och lustigt och vi var igång rätt fort igen, så jag kan leva med det. LA:1an gick inte fullt så bra. fick ihop 60,26%, men tyckte ändå att båda ritterna kändes toppen. Sanzor hade otroligt mycket bättre tempo än han haft innan på tävlingarna i år, och under och efter sista klassen var nog både han och jag helt färdiga.

En sak som jag hatar när jag tävlar är om man rider för en domare som sätter poängen, men skiter i att kommentera. Dagens domare skrev sammanlagt 8 kommentarer av 18 moment. Skulle önska lite mer feedback än så faktiskt...

Men otroligt nöjd överlag. Nu ska vi ladda om inför sista tävlingen för i år den 22/10 på Vreta. ska bli SKITKUL! :)

Fick tyvärr inga bilder idag, men lägger upp en liten filmsnutt senare :)

/Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0