Madeleine Mahrs

Halloo!

Jag heter Madeleine och driver den här bloggen tillsammans med Sara. Har nyligen fyllt 21 år och är född och uppväxt i Linköping. Jobbar Heltid på ett företag här i stan som heter Agama Technologies och springer så ofta jag hinner, när jag inte är i stallet. Tillsammans med min syster Elisabeth äger jag hästen Sanzor. Ridningen kom in i mitt liv när jag var 5 och började på Valla. Under alla år jag spenderat där har jag hunnit sköta geten Albertina, monstershettisen Anton, krutgubben Red Port, klumpedunsan Cinderella, Den stora herren Back Gammon, samt ängeln Carisma. Alla dessa underbara hästar har en speciell plats hos mig, och idag är det bara Röding (Red Port) som fortfarande lever. 

Som för alla andra småflickor har en häst alltid stått överst på min önskelista till födelsedagarna och jularna. Pappa var övertygad om att om jag och min syster fick en häst skulle vi tröttna efter något år. På något sätt lyckades vi övertala våra envisa föräldrar om att vi inte alls skulle tröttna-och den 28 April 2006 stod han där på kliniken i mantorp. Örsholms Sanzor, en halvblodsvalack född 3 Maj 1999. Han var den vackraste hästen jag någonsin sett. Fux med stor vit bläs och vita helstrumpor bak. Allt jag nånsin drömt om.
De första 3 åren var blod svett och tårar. Bett, sparkar och öron slickade bakåt. Gick man in i boxen attackerade han. borstade man på rumpan hotade han att sparka. flyttade man på honom i boxen hotade han. Detta var vår vardag tills vi flyttade till bjärka säby. Han blev som förbytt. Nu är han, enligt mig, världens snällaste, finaste, gosigaste (okej det där stämmer inte, haha) lilla kebab. Kebab blev hans smeknamn under helvetestiden, och det sitter i än, men mest på skoj.

Med Sanzor har jag och Elisabeth tävlat dressyr och hoppning upp till LA:1 och 1m. Han älskar att hoppa mer än dressyr, men är snäppet bättre i dressyren då hans hoppstil är något.. speciell!

I den här bloggen kommer jag och Sara prata om vår vardag tillsammans med våra hästar. Allt ifrån skoning till ridning och tävling till smörjning.. ja allt helt enkelt.

Det får räcka för idag. Kommer jag på något mer skriver jag det imorgon. nu är det läggdags :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0