Missing You

Året 2008-2009 Tog jag paus från gymnasiet, och mitt svenska liv för ett tag. Jag åkte iväg tillsammans med massor andra ungdomar till USA på ett utbytesår. Jag träffade Bland annat Erica, som jag ska åka till imorgon, genom  organisationen Explorius som jag åkte med. Jag hade turen att komma till världens bästa värdfamilj i norra Illinois. Staden heter Oregon och ligger ca 2 timmar väster om storstaden Chicago. Det var som en dröm att få bo i ett stort hus ute på landet, mitt bland skog och skyhöga majsfält. Mina värdföräldrar, Jim och Linda är lite äldre och har 2 vuxna söner. Deras ena son, Anders (Andy) bor på gården bredvid och har några hästar. anledningen att jag skriver allt det här i hästbloggen kommer jag komma till.. Det är  hästarna jag ska prata om, men känner att jag vill skriva lite historik innan jag börjar berätta. Stallet är ganska litet och väldigt mysigt. Jag ville verkligen storstäda stallet, men jag fick inte för Andy. Det går tvättbjörnar i stallet som bajsar över boxarna och när deras bajs torkar och man råkar få det i ögonen kan man bli blind... inte så kul!

Tror att det är ungefär 10 boxar i stallet, alla på rad. Valackerna gick tillsammans med två likadana, jätteskygga, assöta getter i en jättestor hage och stona gick på andra sidan stallet. Det var supermysigt att kunna gå ner till stallet och pyssla, eller bara gå ner och klappa hästarna en stund om man längtade hem. Jag red bara några få gånger, då de flesta hästarna inte var inridna. Andy har bland annat en mustang som heter Spirit (ser ut som hästen spirit från filmen) och en gigantisk tennessee walking horse som heter Willy. Han är urgullig, världens lugnaste och gör helst inget annat än går passgång haha :). De gånger jag red i början var det Willy jag red på. Det är en hel vetenskap det här med western. Dessutom hade han några inackorderingar när jag var där. En som jag fastnade extra mycket för var Freddie. Han var fux med stor bläs och vita helstrumpor(!), och väldigt lik Sanzor :) Honom red jag barbacka två ggr, och han var hur snäll som helst.

Saknar Usa och lantlivet jättemycket! Det skulle vara skönt att slippa åka 40 minuter bil varje dag för att ta sig till och från sin ögonsten. Men vad gör man inte för en bra stallplats!
 



Vem ser den här hästen ut som??


 
Freddie

 
Snow =)

 
snällaste Willy

 
en novemberdag



BayBoy som är i trapalanda nu <3

/Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0