Sara Ahlgren

Tja! :)
Mitt namn är Sara och jag är 19 år och har häst på Bjärka tillsammans med Madde :) Vi tänkte starta en liten blogg för att ventilera lite om det som händer i våran lilla värld.
Jag började rida när jag var 10 år, innan dess var jag livrädd för hästar! Men när våran familj åkte iväg till Island och skulle rida där så var det bara att fatta mod och hoppa upp på hästen. Och vilken ritt sen!! Efter det har jag aldrig hoppat av ridningen.
Jag gick på Ånestad ridskola i ca 4 år innan jag fick min söta lilla låne häst Amorina. Henne hyrde vi från öknehult i kisa under ett år för att se om jag klarade av att ha egen häst.
Amorina vart busig efter ett tag då hon "vaknade" till liv när hon fick galoppera över långa fält och jag åkte av fler gånger än vad jag kunde räkna.

Efter det köpte vi hästen Emilio som var så underbar! Han var duktig i hoppning och duktig på dressyr. Men det bästa med honom var att han var så genom snäll jämnt! Men tyvärr så gick han omkull i hagen och fick höften ur led så vi fick säga adjö.
Efter Emilio köpte vi lille Kalle. Kalle var en liten virvelvind kan jag lova! Och tyvärr efter ett tag resulterade det i att han bröt hovbenet. Efter det kände jag att jag inte ville köpa en ny häst så vi hyrde en d-ponny som heter Neman honom hade jag ett tag samtidigt som jag red en häst som hette Kir Royal. Dessa hästar lärde jag mycket av!!

Tiden kom och jag började längta efter egen häst igen, så jag åkte och köpte Quino! Quino kommer alltid ha en stor betydelse i mitt hjärta. Honom har jag lärt mig så himla mycket på men för två år sen gick en gammal senskada upp och vi bestämde oss för att det inte var humaniskt att låta honom forstätta.

2009 23 dec kom världens bästa julklapp till mig, Grodan! Grodan är ett engelskfullblod född 2003 som egentligen heter It´s Good. Grodan är verkligen vad man kan säga en kelgris och i hanteringen är han en riktig ängel! MEN när jag köpte honom och han  kommit hem började cirkusen. Bockningar, segringar, ont i SI-leden, behandlingar mm. Men idag är Grodan verkligen super! Han går nästan alltid i form, är duktig på att hoppa ( hoppar allt tvekar inte på nått) och världens bästa att rida ut med!
Vi har startat en Lb:1 dressyr och clear round med godkända resultat!
Jag själv har även gått en hästskötarutbildning i tre år och har även jobbat i Tyskland ca 2 månader med unghästar.

Det var lite om mig! :)



// Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0