Barbackaridning

glömde att ta med ett rent dressyrschabrak till stallet idag, och kände att eftersom jag är så sjukt otränad kanske det är mer än rätt att jag får jobba lite extra också, och inte bara Sanzor. Så vi sket i sadel idag och körde naket, dvs barbacka. För det första så har Sanzor en onormalt hög manke, det är typ som att sitta på en... ja jag vet inte vad, en formad järnstång? haha. Dessutom är det jättesvårt att sitta ner på honom i traven, så det blev vår största utmaning. Gick rätt bra i slutet, men måste dock medge att det blev lite stolsits ibland. Imorgon lär jag ha träningsvärk i innerlåren, så som jag har knipt för att hålla mig kvar vissa gånger haha.

ps. det är inte inte inte(!) bekvämt att rida barbacka på sanzor när han snubblar till. AAAAJ säger jag bara... tur att jag inte är kille....


första lokala dressyrtävlingen för mig och Sanzor, våren 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0