Forts. Hästar som kommit och gått.

Här kan ni läsa första delen av denna "historia":)
 
Efter att vi var tvugna att ta bort Emilio så köpte vi ponnyn Kalle. Kalle var en connemarakorsning på 7 som hade mycket spring i benen.
 
På alla uteritter så slutade det alltid med att vi var först ;) Vet inte riktigt hur det gick till. Kalle var en väldigt känslig lite häst som ÄLSKADE att hoppa, dessto fortare dessto roligare.
 
Han hade även tidigare hoppat några terräng hinder och var väldigt duktig. Även i dressyren gick det bra ibland! Fin fin häst. 
 
Däremot när jag och min syster skulle försöka bada hästskrället gick det åt skogen, det är ju JÄTTE farligt med vatten på hovarna, man kan ju dö!
 
Dessverre så lyckades busponnyn att springa runt så mycket att han bröt av hovbenet :( Eftersom han inte var en lugn ponny var det tyvärr inte mycket vi kunde göra.
Har tyvärr inga bra bilder digitalt på Kalle lilla så ni får nöja er med en halv taskig ;)
 
 
Efter Kalle blev det väldigt lugnt på egen häst fronten så började rida Helenas ( hon som ägde stallet vi stod i) häst Kir. Väldigt trevlig och snäll häst som tävlat fälttävlan innan han kom till Helena :D Dock kunde han göra ganska fina galoppbyten med en när man inte var beredd xD Då flög man!
 
Han var en sådan häst som nästan alla kunde rida, en gentleman ;) Kir var den första hästen jag hoppade över 1 m på, jag överlevde upp till 1,20 (tror jag xD) Helena var så snäll och höjde innan jag hann se.
 
Tyvärr blv Kir sparkad i hagen och är i himlen nu.
 
Ursäktar min min men vi latjade runt ;)
 
En häst som också bör nämnas är Emma. Emma var en häst som tillfälligt stod hos Helena ( Helena red henne) Men som vi också ibland tog oss en sväng på. En stor fux dam som gillade att göra allt på hennes vis. Alltid lika roligt att rida ut ;)
 
Vart Emma är och gör idag (om hon lever) vet jag inte men har för mig att hon tävlat hoppning iaf.
 
Nästa gång kommer bildbomb på två väldigt speciella och väldigt kära hästar som alltid kommer finnas i hjärtat <3
 
// Sara
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0