KG Svensson tömkörningsclinic

Idag var jag och sara som tidigare nämnt på tömkörningsclinic med KG Svensson på Staby gård här i Linköping. Den var jättebra. man fick se när han tömkörde en unghäst som aldrig hade blivit tömkörd förut,  en sexåring som inte var jätteutbildad och en 16åring som i princip kunde allting och som har gått MSV dressyr, 1.50hoppning och internationell fälttävlan. Det var jättekul att få se hur man gör öppnor, sidvärts rörelser och början till tramp, och tramp. Däremot måste jag själv jobba vidare på att hitta den rätta känslan innan jag blir nåt tömkörningsproffs.
Filmade lite, lägger nog ut nån eller några filmsnuttar imorgon ska ni se :)

Bilder bjuder jag på nu iaf.


4åringen. Hon var så himla duktig!


6åringen

/Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0