Dressage <3

Vad jag älskar ridning när det går bra. Igår red jag för en dressyrtränare jag funderat på att rida för ett bra tag nu, och en mamma till en tjej i stallet hade fixat så hon kom till bjärka och hade tre lektioner igår. Det gick så sjukt bra! på slutet kändes det som om jag typ kunde prata med Sanzor och han lyssnade på vad jag sa. Okej, mkt överdrivet, men det är väldigt ovanligt att när man rider sanzor få känslan av att han i fullständigt väntar på ens hjälper och inte bara älgar på som han kan göra ibland.

Jag fick börja passet med att rida runt som jag gör när jag är själv så Camilla fick se vad som behöver korrigeras osv. Sedan fick jag öva lite på kvickheten med mina hjälper, samt att Sanzor skulle lyssna på mig och inte bara skita i mig när jag ber honom om saker. Förvänd galopp på volt med inåtställning var skitjobbigt både mentalt och fysiskt för både mig och Sanzor. Det är ju  typ som att gå på händer haha. Skitnyttigt för hästen är det tydligen, och det märktes verkligen! I slutet var han som en gummiboll och ett gummiband, och han var ett bildäck i formen, inte en vattenkanna :D Älskar Camillas jämförelser haha.

Nöjd häst, som verkade tycka träningen var riktigt rolig för en gång skull, och öööverlycklig ryttare, som fick lite hopp inför tävlingssäsongen 2012. kanske går att klättra lite mer uppåt i resultaten än förra sommaren.

Nu i veckan blir det mer träning på det jag gjorde med Camilla, och hoppas att det går lika smooth som då!


/Maddie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0