Dubbel trubbel

Mycket riktigt somna ja så fort ja kom hem. Blev ingen tömkörning på sanzor utan red på utebanan ist vilket gick riktigt bra på slutet.

Började passet med skänkelvikning i skritt och trav, han har en tendens att minska aktiviteten och bli "seg" i vikningen eller banan aktig men på slutet behöll han takt, rakhet och fart. Efter det träna vi på att få snygga öppna och sluta utan att han fuskar. Samma här att han tappa aktiviteten men precis som i skänkelvikningen blev han fin på slutet. Avsluta passet med rullande galopp i lite lägre form. Mycket nöjd var nog både jag och hästen :)

Sen blev det en ridtur med Ricardo. Hitta en riktigt lång backe så där blev det ordentlig galopp! Shoho! Mycket tryck i den hästen. Det enda som jag blev riktigt irriterad på var att en stor lös hund kom springandes mot oss och när jag ropade på ägarna tog det hundra år innan de kom och koppla hunden. Blir så förbannad på oansvarsfulla vuxna människor, hunden kunde bli skadad, hästen kunde bli skadad och jag kunde bli skadad! Tur att jag har världens coolaste häst som bara är rädd för två saker, vatten pölar och hastiga rörelser mot huvudet.

Ikväll blir det träning för Malin, hoppas på att det har blivit någon utveckling :)

// Sara

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0