Internationella Hjälmdagen!

I år har ju nya hjälmregler kommit till de internationella tävlingarna, detta firar FEI med att införa den internationella hjälmdagen den 22 juni.

Jag själv tycker att man ALDRIG ska sitta på hästen (vare sig man står stilla eller om man rider). Tycker rent ut sagt att det är ansvarslöst att göra det. Spelar ingen roll om du är en super duktig ryttare som tävlar på Grand Prix nivå eller om du har världens snällaste häst, olyckor händer punkt.

Nu för tiden finns det ju en mängd olika hjälmar som man kan välja bland så varför välja att vara korkad?

Jag själv har åkt av x antal gånger med min hjälm och har nu bestämt mig för att köpa en ny. Gillar ju Charles Owens sammet hjälmarna jätte mycket men tyvärr är de alldeles för varma för att jag skulle vilja lägga pengar på den.

Har därför bestämt mig för att hänga på cykelhjälm trenden och nu står det mellan uvex ( mindre snygg men lättare att få plats med håruppsättningen på tävling) eller Lamicell Master ( snyggare men svårare att få plats med håret).

Just nu riktar de sig mot Lamicell Master men vi får se får vänta till lönen i augusti innan jag bestämmer något.

 

 Uvex
 
Lamicell Master
Charles Owens
// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0