Träning för Malin

Igår hade jag dressyrträning för Malin på Ricardo. Vi börja med att i traven köra öppna ena långsidan och sen innanför spåret på andra långsidan göra sluta. Blir sjukt mycket svårare när man inte får stöd från staketet :p. Det gick lite sådär för jag spände mig och Ricardo är känslig för sånt.

Sen jobbade vi rätt mycket i galoppen först öppna sen in på medellinjen super rak häst och snygga avsaktningar utan att han byter när vi närmar oss staketet. Låter lätt kanske men Ricardo som gått högre klasser i hoppning byter galopp så fort han ens kommer 1 mm från rakhet el rätt ställning. Det gick dock super bra!! Samma när vi övade på snett igenom där han oxå gärna byter. Fick bara 1 enda ynka byte så är riktigt nöjd :)

Det jag ska träna på är att korta tygeln då jag gärna böjer in händerna när den blir för lång ( någon som känner igen sig? XD)
Och att slappna av speciellt i min vänster sida.

Däremot fick ja beröm för min sits igår! Mycket bättre än förut. Snart kanske ja ser normal ut i sadel :O.
Tur att hästen är lika knäpp som jag iaf! // Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0