Avstånd i hoppningen

Ska åka upp och tömköra Sanzor tillsammans med Elisabeth idag. funderar på om jag ska lägga ut några bommar eller cavaletti på en volt så han får jobba lite extra med att lyfta de där bakbenen och ryggen. Jag är fruktansvärt dålig på avstånd, och alltid när jag försöker måtta ut avstånd känns det som sanzor kommer PÅ bommarna istället för över dem hur jag än lägger ut dem. så idag ska jag lägga ut dem efter en "guide" som jag har googlat fram (om inte Sara hinner komma upp och lägga ut dem åt mig förstås haha). Hippson är faktiskt en jäkligt bra sida med massor tips på bra ridövningar, frågor och svar från tränare etc.

http://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/avstand-vid-hoppning.htm

Vet inte om jag nånsin kommer lära mig vad avstånden ska vara i huvudet, speciellt inte på relaterade avstånd och kombinationer i hoppningen, men jag får nog helt enkelt skylla på att jag är dressyrtjej innerst inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0